In gedachten loop ik de lift in en druk op de B knop om naar beneden te gaan. De lift zet zich in beweging en stopt gelijk weer. Één etage lager komt een vrouw binnen en zij drukt op knop 12.

Mogge.

Goedemorgen … ohw hoor mij nu, ik zeg ook goedemorgen en het is al eind van de middag ahahahaaaa …., u bent zeker abuis mijnheer?

Nee dat deed ik met opzet want ik probeer altijd leuk te doen.

Nou de humor hierin ontgaat mij, maar even een vraagje: gaat deze lift naar boven?
Dat zal ongetwijfeld wel maar nu gaat hij naar beneden want ik drukte daar het eerst op.

Nou dat is toch raar want als ik één etage hoger moet zijn om dan eerst helemaal naar beneden te moeten.

Als u één etage hoger moet zijn dan had ik de trap maar genomen als ik u was.

U moet wel aan andere mensen denken en bovendien een lift is er toch voor om geen trappen te hoeven lopen. Zei ze streng naar mij kijkend.

Maar mevrouw, ik denk de hele dag aan andere mensen, vooral aan mooie vrouwen.
Hier reageerde ze niet op maar ik wilde haar toch een gouden tip meegeven.

Woont u hier?

Wij zijn aan het behangen en komen hier volgende week wonen, zei ze vol trots.

Dan moet u eens informeren bij de huiseigenaar om uw vingerafdruk te laten registreren. Ongelovig keek ze mij aan.

Ja zei ik, die wordt dan ingevoerd in de liftcomputer zodat de lift als eerste reageert op bewoners en niet op bezoekers. Deze service kost u eenmalig €4,95, ik heb dat al jaren.

Ooohw jaaaa? Dan moet ik dat ook hebben! Zei ze gretig en op de begane grond ging de liftdeur open.  Samen stapten wij uit waarbij ik haar vroeg of zij toevallig niet naar boven wilde?
Jah ohw goh, ik vergeet helemaal waar ik naartoe wil.
Ondertussen sloot de liftdeur waarbij de lift zonder haar vertrok.

Nou buurvrouw voor deze keer zal ik voor u op de knop drukken dan komt de lift sneller, let maar op.
Ik maakte mij ondertussen snel uit de voeten voordat ze ontdekt dat ze bedonderd werd.

©Prlwytskovsky.