Tags

, , ,



Dat je dus gewoon ‘even‘ zit  te twitteren vandaag. Dat je dan dus gewoon ‘even’ een paar mensen, stadsgenoten nogal liefst, openbaar met elkaar in de clinch ziet gaan. En dat zijn dan niet gewoon even een paar mensen, nee ik zie daar een raadslid en een voormalig wethouder. Notabelen! Een man die met een kinderlijk genoegen op Twitter zijn ongenoegen uit zie ik. En daar moet ik dan op stemmen bij de volgende verkiezingen? Dacht het dus niet.

Jongens toch. Waarom gaan jullie niet even bij elkaar op de koffie, dan wel met een neut en een dikke sigaar; maar praat de zaak uit. Kijk even op de barometer naar de vochtigheidsgraad want in het land der blinden is éénoog immers koning. Toch? Maar wel zonder dat wij Schiedammers hiervan kunnen mee genieten.
Want dit zegt natuurlijk een hoop hè, over de agressor in deze discussie. De ene partij geeft aan al tijden met naam en toenaam iets te betekenen te hebben binnen ons Schiedam en de andere partij is brand nieuw: in de oprichtingsfase. Een kersverse partij dus.

Maar dan zal je het hebben. De hel breekt los!

Een eenzame achterblijver van een partij van lik-me-reet laat nu ineens zijn stem horen. Nooit iets van wat dan ook meegemaakt, gehoord of gelezen dat die alreeds bestaande partij ook maar iets van betekenis heeft gepresteerd inzake mijn Schiedam. Maar nu wel alle duvels uit de hel janken als er een nieuwe partij van zich doet spreken die concreet voor Schiedam op wil komen.
Die oude partij, de agressor in deze, daar had ik wel eens van gehoord ja. Ooit. Toen die werd opgericht. En verder deden zij er het stilzwijgen toe. Maar nu een nieuwe partij van zich laat horen is de beer los: ineens komt men te spreken over leugenachtig dievenwerk omdat de naam ‘lijkt’ op de naam van de eerdere partij.
Nou en? Denk ik dan?
Dan had je je partijwerk maar inhoudelijker moeten presenteren in de Schiedamse media! Nu is dat een verloren zaak en alle geschreeuw op voorhand tevergeefs.
En ja, nu kun je wel met morse tekentjes SOS seinen afgeven maar dat komt te laat. Het zegt meer over de persoon en zijn partij dan over de nieuwelingen. Nieuwelingen die overigens ervaren rotten zijn binnen de Schiedamse politiek.

Weet ik daar zoveel van af dan? Nee. Geen reet! Ik moet het doen met de info die in de media, het lokale suffertje, of op Twitter aan mij wordt mede gedeeld. En met mij nog zovele Schiedammers. Waar moet je in vredesnaam dan op stemmen de volgende keer? Op iemand die een vliegveld naar de klote wil helpen of op een partij die Schiedam vooruit wil helpen? Ik weet dat ondertussen wel hoor. Maar dat ga ik hier niet uitleggen.

©Prlwytskovsky.

